Follow???

Music falling down

Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN 2011...

Salam Ramadhan al Mubarak dari saya sekeluarga~




Thursday, July 28, 2011

Like My Mother Does





People always say I have a laugh
Like My Mother Does
Guess that makes sense
She taught me how to smile when things get rough

I've got her spirit
And she's always got my back
When I look at her
I think I wanna be just like that!

When I love, I give it all I got!
Like my mother does.
When I'm scared, I bow my head
and pray!
Like my mother does.
When I feel weak, and un-pretty!
I know I'm beautiful and strong!
Because, I see myself.
Like my mother does.

I never met a stranger
I can talk to anyone.
Like my mother does.
I let my temper fly.
But she walk away, where she's
had enough.

She sees everybody for who they really are
I'm so thankful for her guidance.
She's helped me get this far
Like my mother does
and when I'm scared, I bow my head
and pray!
Like my mother does
When I feel weak, and un-pretty!

I know I'm beautiful and strong!
Because, I see myself,
Like my mother does!
She's a rock!
She's a grace!
She's...
My heart and my soul!
She does it all!

When I love! I give it all I got!
Like my mother does
and when I'm scared! I bow my head.
and pray!
Like my mother does.
When I feel weak, and un-pretty!
I know I'm beautiful and strong!
Because, I see myself.
Like my mother does!

I hear people saying... I'm starting to look
like my mother does...
"Because You Loved Me" is a song about the love of
parents and how it has helped build an independent child

Tuesday, July 26, 2011

Friendship is something that....


































Sunday, July 24, 2011

Assalamualaikum...
Hari ni juga saya post ttg makan tengah hari...
Eika baru tiba di Melaka jam 6.30pagi... Selepas itu, tido sahajalah sampai tgh hari tu... Kemudian ibu kejut suruh mandi nak makan tgh hari... Hari ni makan tgh hari kat City Bayview dgn Uncle Balatham nye family...



Gambar kekacang dan anchovy... Saja2 ambil... (sebenarnye adik saya yang ambil)



Gambar ayam masak mamak... Antara menu nye... ada lagi menu lain...



Ini sup... hehe tak ingat sup apa namanye... Rasa dy boleh tahan lah...




Akhirnye, inilah menu yang diambil di pinggan... selalu makan tak habis... mungkin balik dari Terengganu Eika lapar, jadi, habis sepinggan... hehehe

Kursus TOT fasilitator~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Dah berhari-hari Eika tak menulis di sini...
Eika baru sahaja pulang dari kursus TOT fasilitator...
Penat... penat... penat... TAPI,BEST!!!


Inilah gambar ketika kami baru tiba di terminal MBKT dan ingin menaiki bas UMT pula... Awal masa ni, jam 5 PAGI...





Di bawah ini, gambar aktiviti jogging pd waktu pagi... PINK color maaa Eika pagi tu... hehe... padahal lambat gile lari kalah anak kura-kura... but, it's ok...








Ini pula gambar saya, Aiffa dan Paein semasa Majlis Penutupan di Dewan Akademi Binaan Malaysia... cehhh! baru nak cite dah tunjuk gambar penutupan... hehe... macam ni, kami tak sempat pun nak ambil gambar byk2... cuma inilah sahaja yang ada... Jadilah~






Ini pula gambar Wawe dgn Aze... Geng2 kami juga... hehe



Gambar orang ramai sedang meunggu utk rehearsal "BANGUN", "DUDUK" , "SENYUM" dan "BERAMAH MESRA"...
hahhaaa... praktis utk majlis penutup lah, ada tetamu nak datang...





Ini pula gambar mereka yang kebetulan memakai baju sama pada MAJLIS PENUTUPAN KURSUS TOT FASILITATOR... biasala... Mirul, Wawe, Schav...






Akhir sekali, gambar ketika hendak pulanh semula ke kampung halaman masing2... Di McDonald, masa tu saya menunggu bas saya, jam 9.30malam...





Ini pula gambar bilik saya, Paein dan Aiffa ketika di Akademi Binaan Malaysia di Jenagor... Wahhh! kursus kami dibuat di ABM... Satu bilik tiga orang je...




Sekian sahaja, saya mungkin akan upload satu video dalam post akan datang...

Friday, July 15, 2011

Durian oHHHH duriannnn~

Ni cerita Rabu lepas... Rabu Eika cuti, takda kelaz...
Jadi, Eika ambil kesempatan utk pulang ke kampung...
Mula2, hantar ibu dulu g kerja kat Kolej Matrikulasi Melaka...
Then, pergi ambil nenek (opah) kat kampung ajak g kebun...
Jadi, jumlahnya, kami bertiga la (saya, Zubed dan nenek)
Pergi pungut durian yang tengah musim gugurnya ni...
Kesimpulannya, Eika dapat penat+slim+sakit pinggang...
Mana taknya, berguni-guni durian... kalau jual tah bape ribu dapat... haha
Tapi, tak jual pun... ade kat rumah nenek tu, sape nak amik, amikla...
Utk kebun depan gerai ada 3 guni, tmpt semak panjang2 (Ali Jepun) ada satu stgh guni, kebun bukit apit ada enam guni lebih... hehe...
Cuba bayangkan, kami berdua perempuan KUAT nye tarik durian berguni2 tu dlm kebun2 yang besar... hehehe... (sbb tu sakit pinggang)





Ni gambar kebun belah depan dekat dgn rumah sewa tu...




Ini Eika semasa tgh mengharungi kebun belantara... hahaha... sini durian nye plg delicious... Tmpt ni dipanggil kawasan Ali Jepun... haha


Monday, July 11, 2011

Islam agama yang benar...

Katakanlah: "Kami beriman kepada Allah dan kepada apa yang diturunkan kepada kami dan yang diturunkan kepada Ibrahim, Ismail, Ishak, Yakub, dan anak-anaknya, dan apa yang diberikan kepada Musa, 'Isa dan para nabi dari Tuhan mereka. Kami tidak membeda-bedakan seorang pun di antara mereka dan hanya kepada-Nya-lah kami menyerahkan diri."
(3:84)

Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.
(3:85)


Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.
(3:102)


Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.
(3:103)


Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.
(3:104)


Dan janganlah kamu menyerupai orang-orang yang bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka. Mereka itulah orang-orang yang mendapat siksa yang berat,
(3:105)


pada hari yang di waktu itu ada muka yang putih berseri, dan ada pula muka yang hitam muram. Adapun orang-orang yang hitam muram mukanya (kepada mereka dikatakan): "Kenapa kamu kafir sesudah kamu beriman? Karena itu rasakanlah azab disebabkan kekafiranmu itu".
(3:106)


Adapun orang-orang yang putih berseri mukanya, maka mereka berada dalam rahmat Allah (surga); mereka kekal di dalamnya.
(3:107)


Itulah ayat-ayat Allah, Kami bacakan ayat-ayat itu kepadamu dengan benar; dan tiadalah Allah berkehendak untuk menganiaya hamba-hamba-Nya.
(3:108)


(Yaitu) orang-orang yang mengikut Rasul, Nabi yang umi yang (namanya) mereka dapati tertulis di dalam Taurat dan Injil yang ada di sisi mereka, yang menyuruh mereka mengerjakan yang makruf dan melarang mereka dari mengerjakan yang mungkar dan menghalalkan bagi mereka segala yang baik dan mengharamkan bagi mereka segala yang buruk dan membuang dari mereka beban-beban dan belenggu-belenggu yang ada pada mereka. Maka orang-orang yang beriman kepadanya, memuliakannya, menolongnya dan mengikuti cahaya yang terang yang diturunkan kepadanya (Al Qur'an), mereka itulah orang-orang yang beruntung.
(7:157)

Saturday, July 9, 2011

SCM Nite~

I steal the dinner photos from Sarah... yeehaaa!!!
Sorry friends... I'm not coming for reasons...
Last Friday, they got their best day at Equitorial Hotel...
All Stamford College communities enjoyed the events... I guess~









What I like the most!

Hi everyone!
Do you know how much I love aquaculture!
Look at the pictures...
Subhanallah!!!





Beautiful!



Deep in the sea...



Turtle is my favourite aquatic animal...



I want to snorkelling again!
I'll wait until the next semester. Insyaallah we'll go to Redang Island!



It is cute!


Visit friends~




Last week, my friends and I went to Reza and Sahars' house. We enjoyed our time in their house. Sorry to both of you (Reza and Sahar) for being late... haha

Friday, July 8, 2011

Makan-makan di Kenny Rogers

video

Video makan-makan di Kenny Rogers...
Saje2 je rakam... hehe

Thursday, July 7, 2011

SELC Club Activity on 5th July 2011 (Tuesday)






Last Tuesday, our club activity was playing bowling...
We enjoyed our club activity and the wonderful thing was I got some scores even I'm not playing for more than one year!
All my classmates had enjoyed the game and we had the best time together...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...