Follow???

Music falling down

Thursday, May 7, 2009

Berjaga malam krn mencari ilmu
Lebih nikmat bagiku drpd kekayaan
Goresan pena di atas kertasku lebih merdu
Daripada alunan lagu
Krn stiap drnya menebarkan butiran pasir hikmah
Biarpun aku keseorangan
Biarpun cita2 masih jauh utkku gapai
Namun, aku tetap yakin
Malah lebih yakin utk menggapainya
Krnaku tdk bergantung pd tali yg lemah
Aku hanya hamba yg hina
Lemah dgn dugaan Maha Pencipta
Mudah digoda syaitan laknatullah
Membawa aku menuju lembah dosa
Namun, Engkau ttp memandangku
Melindungi tatkala aku sendirian
Memberi rezeki tatkala aku kelaparan
Aku belum prnh merasa kebuluran
Tdk pernah diuji derita peperangan
Dan masih trus diberi nikmat kesenangan
Ya Allah!
Betapa Engkau Maha Pemurah
Walaupun hamba-Mu ini jrg merintih dlm tahajjud
Bangun malamku bkn untuk-Mu
Sebaliknya hanya krn urusan duniaku
Engkau tetap memberiku peluang menghela nafas
Memberiku masa utk kembali pada-Mu
Walaupun aku buta menilai maksud-Mu
Lidah ini kubasahi dgn bait2 lagu melalaikan
Sukar skali mengalunkan zikir pd yg satu
Apalagi membaca kalam indah-Mu
Perut ini sntiasa diisi mknn yg enak
Tp rohaniku sering merintih kebuluran
Ya Allah!
Ampunilah aku stlh apa yg tlh aku lakukan
Astaghfirullahalazim...
Telah byk jalan Kau bentangkan utkku
Telah terang jln menuju redha-Mu
Namun hanya aku yg masih terpinga
Mengejar dunia yg x pastinya
Ya Allah!
Adakah ini tanda hatiku tlh dikunci?
Di saat ini aku bertekad
Mengubah cara hidupku yg pnuh kepalsuan
Lidah menyebut taat tp anggota jrg beribadah
Aku tdk mahu lg trus bepura kpd-Mu
Aku ingin memenuhi janjiku pd-Mu
Yang terpatri sebelumku ke dunia
Aku tdk akan takut dgn herdikan & sinisan mn`sia
Kerana hanya Engkau yg berhak menilai peribadiku
Dari itu Ya Allah!
Izinkan aku mencintaimu semampuku
Dgn segala kelemahan yg kau ciptakan pdku
Andai hati ini mula goyah dr jalan-Mu
Berikan aku jalan kembali
Agar aku bisa sampai ke destinasi
Menuju syurga-Mu yang abadi
Amin.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...