Follow???

Music falling down

Sunday, March 13, 2011

Saya Pembimbing Rakan Siswa???

Pada 11 Mac yg lepas, Eika mengikuti seminar PRS di Unisza... Eika ikut serta kursus kerana diajak oleh roommate, Shah... Akan tetapi, Eika tak sangka sangat2 sesiapa yg hadir untuk kursus itu telah ditauliahkan menjadi PRS... "Pembimbing Rakan Siswa"


Pembimbing rakan siswa ni jangan disalah ertikan. Kami bukan kaunselor sebaliknya kami adalah pendengar dan pembantu dalam memberi idea. Saya sendiri secara tiba2 tertauliah sebagai PRS. Tapi ianya tidak mengapa kerana saya pernah menjadi PRS sebelum ini.



Harap2 dengan menyertai PRS Eika dapat tolong diri Eika sendiri utk lebih maju disamping itu Eika dapat membantu rakan2 yang lain. Itulah halatuju PRS sebenarnya.


Agak biasa sahaja dgn pentauliahan itu... Cuma sebenar nye taknak menambah lagi tugas Eika... huhu... PRS ni pun bukan benda asing sbb selama dari sekolah, matrik sampai sekarang Eika memang jodoh menjadi PRS... cuma kat matrik dy dpanggil Pembimbung Rakan Dinamik... Skola Pembimbing Rakan Sebaya... Kat U Pembimbing Rakan Siswa...
Dalam kursus ni Eika dilatih menjadi pembimbing rakan2 yg baik...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...